logo matbus PL

Wulkanizacja

Oferujemy:

  • sprzedaż opon i felg
  • klejenie opon i dętek
  • wyważanie kół
  • wymianę opon
Dlaczego warto sezonowo wymieniać opony? Sprawdź...

Wielu posiadaczy samochodów zastanawia się, dlaczego opony letnie trzeba wymieniać na zimowe nie czekając aż na drodze pojawi się śnieg, ale już wówczas, gdy średnia temperatura dobowa oscyluje w granicach 7 oC. Wyjaśnienie jest proste: trzeba było ustalić jakąś konkretną temperaturę graniczną aby producenci ogumienia mogli z kolei do niej dostosować parametry opony przeznaczonej do jazdy właśnie w okresie zimowym. Opona zimowa to nie tylko inny, mocniejszy niż w letniej, kształt bieżnika ale również jej wewnętrzna budowa. Dlatego ich producenci wiedząc, że ma ona pracować tzn. dawać odpowiednią przyczepność wtedy, gdy jest mróz a temperatura zbliża się do zera, dobierają jej odpowiedni skład chemiczny. W podobnych warunkach tzn. w czasie zimowych chłodów, opona letnia z inną strukturą wewnętrzną robi się twarda i jej przyczepność radykalnie się pogarsza. Tak samo latem opona zimowa staje się zbyt miękka i szybciej się zużywa. Tymczasem opona zimowa nie dość, że zachowuje odpowiednią plastyczność wtedy gdy jest zimno, to jeszcze mając odpowiedni bieżnik dobrze "przysysa się" do nawierzchni drogi. Bieżnik opony zimowej jest masywniejszy niż letniej, a do tego na jej czole występują niewielkie rowki tzw. lamelki. Ich zadaniem jest przysysanie się opony do powierzchni drogi na czas jej styku z podłożem. Opona oczywiście wiruje i wspomniane przysysanie trwa ułamki sekund ale ponieważ lamelki są na całym obwodzie czoła opony, to jest ona praktycznie permanentnie przyssana do podłoża. - Nawet najgorsza opona zimowa będzie w okresie od listopada do kwietnia lepsza od najlepszej letniej - mówią nam fachowcy z firmy "Zajkiewicz". - Kierowcy, którzy od lat zmieniają sezonowo ogumienie wiedzą o tym najlepiej. Wbrew niektórym opiniom, nie ma znaczenia czy jeździmy tylko po mieście, czy też pokonujemy dalekie trasy. Gdy jest zimno, pewniej i bezpieczniej kieruje się autem "obutym" w opony zimowe. Należy przecież pamiętać, że przyczepność opony to również hamowanie i tzw. lepsze trzymanie w zakrętach.

Cennik usług Sprawdź...
1 Przykręcanie koła na felgach za 4 szt. 20,00 zł
2 Przekładka sprinter rozmiar 15 (pojedyncze koła) 70,00 zł
3 Przekładka sprinter rozmiar 15/16 (bliźniaki) 90,00 zł
4 Przekładka sprinter rozmiar 16(pojedyncze) 80,00 zł
5 Przekładka vario rozmiar 17,5 (bliźniaki) 120,00 zł
6 Wyważanie aluminiowe od 12 do 15 6,00 zł
7 Wyważanie aluminiowe powyżej 15 7,00 zł
8 Wyważanie stalowe od 12 do 15 4,00 zł
9 Wyważanie stalowe powyżej 15 5,00 zł
10 Wymiana opon aluminiowe 13-14 45,00 zł
11 Wymiana opon aluminiowe 15 48,00 zł
12 Wymiana opon aluminiowe 16 56,00 zł
13 Wymiana opon aluminiowe 17 64,00 zł
14 Wymiana opon aluminiowe 18 88,00 zł
15 Wymiana opon aluminiowe 19-20 98,00 zł
16 Wymiana opon stalowe 13-14 40,00 zł
17 Wymiana opon stalowe 15 44,00 zł
18 Wymiana opon stalowe 16 48,00 zł
19 Wymiana opon stalowe 17 56,00 zł
20 Kapeć zwykła łatka 12,00 zł
21 Kapeć naprawa kołkiem 15,00 zł
22 Kapeć mało wzmacniana łatka CT 10HP 15,00 zł

 

1b 2b kartafront1 kartatyl

Strona używa plików cookie. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na zapisywanie plików cookie na urządzeniu użytkownika.